- 17.04.2015
Необхідність заміни олії в КПП — одна із найспірніших тем для обговорення. Щоб усі частини коробки працювали як треба, олія повинна зберігати свої властивості. Невелике відхилення параметрів і з’являються ривки, втрата тяги, та нарешті машина просто перестає їхати. Що ж відбувається з олією та коробкою?
Коробка передач – один із найбільш навантажених елементів машини з величезною кількістю пар тертя. Трансмісійна олія дуже швидко перетворюється на жижу з високою концентрацією металевої тирси, а брудна олія починає вбивати коробку передач зсередини. Тому заміну трансмісійної олії найкраще проводити не рідше одного разу на 60 тис. км., але також варто враховувати тип олії.
Існує три типи трансмісійної олії:
Найкращий спосіб – це повна заміна олії прокачуванням або витісненням. У цьому випадку вся стара олія з продуктами зносу замінюється свіжою і чистою. Всупереч поширеній думці, спосіб з витісненням олії майже завжди спрацьовує відмінно, якщо коробка працювала добре до заміни.
Якщо проблеми вже з’явилися до заміни, то краще використовувати часткову зміну рідини – у цьому випадку просто зливається лише частина олії без підключення насоса. Продукти зношування «розбавляються», і через невеликий пробіг операція повторюється.
У випадках, коли стан старої олії в коробці говорить про серйозне, варто застосувати інший спосіб. Спосіб полягає у поєднанні заміни олії з чищенням та тестуванням гідроблоку, а також заміною прокладок. Фактично це вже не заміна олії, а ремонт коробки, але основним фактором одужання в цьому випадку послужить саме заміна робочої рідини, з усуненням негативних факторів заміни.
Додатковий бонус до регулярної заміни трансмісійної олії – можливість отримання точної інформації про стан АКПП. Наприклад, якщо масло почорніло і пахне горілим, це «дзвіночок» про внутрішню проблему. Також це надає вам або майстру на СТО можливість виявити будь-які витоку олії з коробки передач.