- 17.04.2015
Перші автомобілі були взагалі без фільтрів. Зараз без фільтрів не обходиться жоден автовиробник. А оскільки фільтри потрібно періодично змінювати, то неминуче виникають розмови про те, чи потрібно це робити, а якщо й робити, то навіщо так часто. Розбираємось в основних фільтраційних легендах.
Обидва фільтри мають високу важливість для автомобільної системи, але принцип дії та призначення таких фільтрів різний. Масляний встановлюється у закритому просторі всередині двигуна, абразивні частинки та вуличний бруд туди не проникають. Повітряні фільтри встановлюються зовні, саме вони створюють первинний, дуже важливий бар’єр, що запобігає потраплянню всередину небезпечних забруднень.
На перший погляд, папір для всіх моделей однаковий, але якість і точний склад дуже відрізняється. Для дешевих витратних матеріалів використовується папір низького ґатунку, він може затримати великі частинки, але з іншими забрудненнями справитися не може. Відомі виробники фільтрувального паперу, наприклад, Neenah Gessner або Ahlstrom, застосовують сировину високої якості. Залежно від моделі та призначення фільтра до складу можуть додаватись різні просочення, синтетичне волокно, хімічні компоненти, що гарантує очищення високого рівня. Але цей фактор впливає на ціну, яка буде вищою, ніж у дешевої, але низькоефективної продукції.
Це одна з найпоширеніших помилок, які часто призводять до виходу з ладу двигуна та інших систем автомобіля. Навіть при частій заміні дешеві фільтри не затримуватимуть усі частинки пилу та мікроорганізми. Тому не варто економити, краще один раз купити якісний фільтр і міняти його раз на рік, ніж за цей період змінити три-чотири дешеві. Витрати зрештою будуть аналогічними, але при купівлі дешевої продукції високий ризик поломки автомобільної системи.
Цей міф не має під собою жодної підстави. Автофільтри відомих брендів повністю відповідають заявленим характеристикам та виконують повне очищення. Дешева продукція неспроможна цього забезпечити, оскільки її виробництва застосовуються низькоякісні компоненти.
Автофільтри не можна експлуатувати після продування або миття, оскільки їх функціонал не поновлюється. Принцип дії подібних пристроїв полягає в глибинному, тонкому очищенні, а продування дозволяє прибрати з поверхні тільки частину пилу, що скупчився.
Якість повітряного фільтра для підвищення паливної економічності не має значення.
Деякі помилково вважають, що роботу двигуна впливає датчик витрати повітря, а чи не фільтр. Але для правильного функціонування датчика потрібно очищене повітря, що забезпечує тільки попередня якісна фільтрація. Якщо цю умову не забезпечити, витрата палива одразу підвищиться як мінімум на 3-5%.
Такий міф частково має під собою основу, наприклад, фільтри німецьких брендів одні з найдорожчих. Але вартість складається з багатьох параметрів, серед яких:
Є відомі бренди, що виробляють повітряні фільтри за всіма сучасними стандартами.
Тому фільтри відомих брендів, заводи яких знаходяться у розвинених країнах, не можуть бути дешевими. Але й якість подібної продукції набагато вища, що пов’язано з використанням передових технологій, кращої сировини, запровадженням контролю на кожному етапі.